donderdag 5 januari 2012

Wat een klus....

Wanneer de kerst weer voorbij is vind ik het heerlijk om m'n huis onder handen te nemen, spullen wegdoen , daarvoor komen weer nieuwe , dingen veranderen in huis, zo dacht ik nu moet m'n servieskast er maar eens aan geloven , alles eruit , afwassen en sorteren en daarna weer opnieuw erin zetten...jeeee wat een klus, maar ik kan zo moeilijk afscheid nemen van spullen.



Maar het staat er weer in allemaal , kijken jullie mee in m'n servies kast...

dit is het rechtergedeelte
het middelste gedeelte
en de linkerkant van de kast
sommige servies stukken zijn voor mij waardevol, een schaal van mijn oma , of m'n eigen kristallen servies bij elkaar gespaard van m'n 1 ste salaris
of m'n 1 ste servies goed ook bij elkaar gespaard toen ik nog thuis woonde
ik ben gek op bestek , deze mooie lepeltjes vond ik laatst bij de kringloop, het voorste lepeltje is voor poedersuiker geloof ik

deze oude weckpotten passen prachtig in zo'n kast de 1 met oude vormpjes laatst in een rommelwinkel gevonden met de rechtse oude weckpot , daar zitten kaarsjes in , in de middelste oude weckpot zit prachtig bestek gevonden voor een habbekrats bij de kringloop
zilverkleurige theepotten ( kheb er nog meer ) kan ik ook niet weerstaan en het oude zout, peper en mosterd stelletje komt van de ouders van mijn schoonmoeder
nog een oude schaal van mijn oma en m'n eerst gekochte engeltje , ook ben ik gek op sauskommetjes met rose bloemetjes
dit puddinghart heb ik van m'n ouders die het vroeger daarvoor ook gebruikt hebben, ze zijn dit jaar 50 jaar getrouwd , dus zo oud is deze zeker !
deze nostalgische blikjes van de Ruijter, ze hebben allemaal verschillende plaatjes, kheb nu de winter zijde neergezet
dit is het oude bestek wat ik bij de kringloop vond
er zaten geen messen bij , maar ga binnenkort nog wel een langs, prachtig dat randje toch !
en deze mooie kristallen onderzetters voor 0,50 cent komen uit een rommelwinkeltje
meteen ook m'n rek maar aangepakt, hier staat een gedeelte van m'n verzameling witte sauskommetjes

Deze kast gaat voorlopig niet meer open , behalve wanneer er wat nieuws bijkomt , want ja ik blijf een verzamelaar !
Eerst maar weer eens aan de freubel , ik heb nog zat plannen voor het nieuwe jaar
Liefs Jeanet

13 opmerkingen:

meijra zei

Grappig om te zien dat we hetzelfde servies hebben. Ooit gekocht bij V&D. Ik zag nog meer leuke ouderwetse spulletjes voorbij gaan, die hier ook staan.
Gezellig hoor die mooie dingen uitgestald. Mooie kast trouwens.
gr. Meijra

Sinikka zei

Wat een geweldige kast. En wat een boel mooie dingen. Ik vindt het er super uitzien.
Gr. Sinikka

Unknown zei

En ik geniet, ik geniet, wat heb je een prachtige collectie serviesgoed! Zo mooi! Het toppertje vind ik persoonlijk die hartvormige puddingvorm maar dat komt dan waarschijnlijk ook weer door het verhaal erachter want ik ben zo een softy :)) Altijd helemaal weg van spulletjes met een verhaal!
Geniet maar van je prachtige blinkende servieskast, heerlijk gevoel als het weer allemaal achter de rug is hè!
Nu lekker tijd om te freubelen ;)
Liefs, Sonja

Hilda zei

OooooooooooooooooooooJeanet ga je even een kast leeghalen. Jeetje wat heb je dan een spullen hé. Beste afwas was dat hihihihi. Tsja en dan een kast weer indelen, wauwwwwwww wat heb je dat weer mooi gedaan. Het ziet er weer super super gaaf uit.
Leuk al die weckpooten erbij met leuke lepeltjes of kaarsjes enzo erin.
Oooooooo en die 3 bussen, wauw, die zijn gaaf!!!!!

En je rek is ook heeeeeeeeeeel mooi....... ik vind die sauskommetjes zo gaaf, jammie.

Liefs Hilda

Pleuntje zei

Ja wat een werk. Maar wat heb je mooie spulletjes allemaal. En als je het dan allemaal in je handen hebt komen de herinneringen los natuurlijk. Ik ben nieuwsgierig naar de dingen die je allemaal hebt bedacht. x Petra

Fia zei

Ohhhh wat een prachtige verzameling ik kan me helemaal voorstellen dat je hier niks van weg kan doen.....zonde!!!!!
Ik ben ook zo de kast staat bomvol....je heb alles er zo mooi ingezet...en zo lekker schoon echt genieten is dit..

Groetjes Fia

nelleke zei

hey Jeannet,

Wat een werk, en wat een spullen!

Heel leuk om te zien,hoe je alles zo mooi hebt gedecoreerd.Alles ziet er fantastisch uit. Sommige dingen...zoals zo`n blikje van de Ruyter..heb ik ook/

lieve groetjess

Corrie zei

Wauwwww Jeanet
wat een schitterende verzameling heb je, wel een werk om schoon te houden, maar als het dan eenmaal weer lekker fris in de kast staat is het toch volop genieten van al dat moois.

Groetjes Corrie

Willy zei

Wauwwwww....wat een hoop spulletjes heb je Jeanet :p
Pfff...wat een werk...maar het ziet er weer super uit nu!
En heel veel leuke herinnerinen ;)
Groetjesss, Willy

Ingrid zei

Zooo.... jij bent druk geweest zeg.
Heerlijk he als alles weer blinkende en uitgezocht terug staat. Ik vind het er supergaaf weer uitzien hoor.
En nu heerlijk ervan genieten.
Fijn weekend voor jullie.

Lieve groetjes, Ingrid

hokje zei

Wat een prachtige verzamelingen heb je in je kast staan en fijn dat alles nu weer staat te blinken.

Fijn weekend en succes met freubelen.

Groeten, Miranda

Splashes of Pink and Mint zei

Leuk, leuk, leuk al die spulletjes!!! Het is ff een klus om de hele kast onder handen te nemen, maar het blinkt weer als een spiegeltje allemaal! Heerlijk zo vol en zo lekker veel, je kunt er naar blijven kijken! Ennn... heb jij ook zulke leuke post gehad vandaag??? Wauw, ik vind het zóóó gaaf hè!
Liefs Elly

marja zei

een hele klus jeanet maar het staat weer heel schoon in je prachtige kast!
kan je dan ook weer van genieten he!

een hele fijne avond jeanet!

lieve gr. marja