vrijdag 19 oktober 2012

Pure Nostalgie

 Dit ouwetje doet me zo denken aan m'n lieve oma ( allang overleden) , maar ik denk dat ik daar de liefde voor het handwerken van heb, als ik bij mijn oma kwam stond er altijd zo'n oude naaimachine op tafel en dan vroeg ik altijd oma mag ik even aan het wieltje draaien , lag er een oefenlapje onder het voetje en ik maar draaien , geweldig vond ik dat , zoals dat voetje op en neer ging en steken maakte ! Ik hoopte ooit zelf zo'n naaimachine te hebben , niet meer om op te naaien maar gewoon om neer tezetten , pure nostalgie......

gister was ik een dagje bij Nelleke , we gingen heel wat kringlopen af , daar zag ik een mooi oud tafeltje, m'n gedachten gingen al draaien, oww daar zou wel zo'n naaimachine oppassen, dus het tafeltje meegenomen ......nu de naaimachine nog

 laatst was ik hier bij ons in de kringloop en had er 1 zien staan , toen niet meegenomen omdat ik geen tafeltje had , dus vanmorgen erheen gegaan en ja hoor hij stond er nog, onder m'n arm meegenomen , pffff dat ding weegt als lood zo zwaar ,meteen het tafeltje geverft de houten bak van de naaimachine ook wit geverft , alles mee naar boven gesjouwt en kijk nu hoe het staat te pronken
 een oud jurkje onder het voetje gelegd , wat kantklosjes en vingerhoedje erbij
 ook vond ik gister bij de kringloop mooie stolpflesjes, mooi voor wat kant erin te stoppen
m'n speldentaartkussen ook maar weer tevoorschijn gehaald 
 bovenop de machine een zelfgemaakte klos en een oud naaigarenklosje, ik heb nog een oude naaidoos die je uit elkaar trekt van 3 lagen , moet hem nog wit verven , maar deze komt ernaast te staan kan ik het vullen met stofjes, kant en knoopjes
 als m'n lieve oma dit nog eens kon zien...........
ik heb een heerlijke verjaardag gehad en ben ongelovelijk verwent , ook heb ik nog meer spullen gekocht bij de kringloop maar dat komt in een volgende post...
 
 
Alvast een heel fijn weekend allemaal
 
Liefs Jeanet

19 opmerkingen:

Sabine zei

Wat een plaatje zo zeg. Ik kan me voorstellen dat je hier erg blij mee bent. Het staat allemaal erg mooi zo bij elkaar. Liefs Sabine

monique zei

Echt super mooi zeg!

Annemieke zei

Ja dat is nostalgie. Mijn oma had zo'n Singer en mijn moeder had een Singer in zo'n kast. Ik heb hem een paar jaar geleden aan een schoonzuster gegeven en die van mijn oma was al lang verdwenen. Eigenlijk wel spijt gehad, maar het was zo'n grote kast en ik had er echt geen ruimte voor, maar als ik die van jou zie staan dan zie ik mijn moeder weer achter de naaimachine zitten en jurkjes voor mij maken. Echte nostalgie.
groetjes Annemieke

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat ziet dat er gezellig uit.
Groetjes Miranda

Unknown zei

Geweldig.
Had ik er maar een plekje voor.
Helaas is het huis te klein.
Groetjes Brigitte

Krek wak wou zei

Wat een heerlijk naaihoekje! Echt leuk dat je een tafeltje vond voor de naaimachine! Je hebt het gezellig aangekleed met die naaispulletjes!
Fijn weekend en liefs van Nicole

Marguerite zei

Wat een gezellig hoekje heb je zo gemaakt.
Groetjes Marguerite

Cobie zei

Wat ziet er dat super gezellig uit!

Groetjes Cobie

nelleke zei

ohhhhhh.hahahhaha...je hebt hem al staan ook! Je bent ook net een wervelwind Jeanet...een lieve wervelwind...het was zeker erg leuk en gezellig ik ben blij dat je mooie spulletjes hebt gevonden bij de kringloop waar je weer hoekjes mee kunt maken. Het hoekje met je naaimachiene is in elk geval heel erg gezellig geworden.

heel fijn weekend en lieve groetjes,

Nelleke

Linda zei

Ooooooh, Supermooi Jeanet die oude naaimachine. Echt een pronkstukje en iets om heerlijk bij terug te denken aan je oma, hoe nostalgisch. Je hebt er een prachtig hoekje van gemaakt. Fijn weekend! Liefs, Linda.

Carla zei

Jetje dat had ik moeten weten,ik heb er hier 1staan,die had je zo mogen halen hoor....die komt uit mijn naaitafeltje wat ik voor de veranda kocht.
Maar ja je hebt hem inmiddels!!
Staat leuk zo hoor!!

Lieve groetjes CarlaCarla

Unknown zei

Wat een heerlijk gezicht weer wat een beaty van een naaimachine ik weet mijn moeder geeft ook zo een gehad het is weer een heelijk plaatje en nog van harte gefeliciteerd

Liefs nellie

Stempelhexe zei

Wunderschön nostalgisch sieht das mit der Nähmaschine aus.

G
Ulla

Hobbyrita zei

Echte nostalgie! Ik heb zo'n naaimachine van mijn moeder die spijtig genoeg overleden is, maar ik hou ze toch bij. En ik krijg van mijn vriendin nog zo eentje om in mijn hobbykamer te zetten. En jij geeft me nu inspiratie om ze wat aan te kleden. Geweldig leuk jeanet! Proficiat. Rita

sharon's shabby creations zei

Hoi Jeanet,

Wat prachtig allemaal weer, misschien als je oma als engeltje langs zou komen zal ze versteld staan van al dat moois!!

Fijn weekend,

Lieve groetjes sharon

Riet zei

ohhh wat mooi Jeanet,alles klopt zo mooi bijelkaar.
Het is een schitterend en sfeervol hoekje.
Geniet er maar heerlijk van.
Was het weer gezellig bij Nelleke,zal wel jullie zullen wel veel geklets hebben.
Kan je weer lekker na genieten.


Liefs Riet.

Maia zei

Goh wat is het lang geleden dat ik op blogvisite bij je was!
( schaam, schaam)
Wat een prachtige schattige "oude beren" heb je gemaakt!
Je posten beginnen steeds meer op die van Nelleke te lijken en dat vind ik heerlijk die nostalgie en al die leuke poppenverhalen!
Schitterend hoe je de oude naaimachine ook weer opknapt en meteen leuk etaleert!
Ik heb er ook zo eentje hier in de vitrine kast staan zezijn zo mooi!
Je oma zou zeker trots zijn op zo'n handige kleindochter ze zal het vast ook wel " zien" door een gaatje vanuit de hemel hoor!
Ik heb weer genoten van je posten .
Bedankt voor je lieve reaktie op mijn blog!
Fijne zondag
Lieve groet Maia

Unknown zei

Het is een heel mooi hoekje geworden maar het is dan ook een prachtig singertje,die verdient zo een ereplekje :)
Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag en ik wens je nog heel veel creatieve jaartjes erbij,liefs,Sonja

Hilda zei

Johhhhhh jeanet, pfffffffffff wauw wat heb jij een gaf hoekje gemaakt.
Oooooo die naaimachine gaaf!!!!! Dat is een oudje. Wat heb je de boel weer mooi aangkleed, super. Ooo die potten, jammie en de kosjes en vingerhoedje. Die klos op de naaimachine en het taartje, zucht kreun.
Yip echte nostalgie.
Super!!!!!!!

Liefss hIlda