vrijdag 9 mei 2014

Emaille

Op brocante markten , rommelmarkten
is nog best veel emaille te vinden
en in heel veel verschillende gebruiksvoorwerpen
ik heb er best wat van in huis
zoals waterkannen , koffiekannen en-blikken, schaaltjes en
mokken
laatst was ik bij de kringloop en daar vond ik ook
weer het één en ander.,
2 oude po's met zo'n blauwrandje
ik heb ze gevuld met leuke plantjes
en in de tuin gezet
staat erg gezellig


en deze grote kom
ziet er nog prima uit
wat stukjes binnenin zijn eraf
maar ach wat deert het....

deze grote waterkan
past er prima in

een oud kleedje erin 
gehangen

een lekker ruikend stukje zeep erbij
 oude wasknijpers
en een blaker
op oude kleedjes
lief schilderijtje erbij


deze ovale spiegel hing dwars aan
de muur
maar nu in de lengte
op het tafeltje gezet
en er een oud hemdje
aangehangen

er nog een oud frans stoeltje 
bijgezet


zo lijkt het net een wastafeltje 
van vroeger


ik heb meteen een heel nieuw
brocante hoekje in de gang
en dat alleen met een waskom
die ik bij de kringloop vond
heerlijk is dat om met je eigen spulletjes
die je al had
weer een hoekje te maken
ik kan daar heel erg van genieten



helaas viel het weer tegen in de meivakantie
maar ik heb me prima vermaakt
thuis .

Een heel fijn weekend allemaal

Liefs Jeanet


12 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een prachtig hoekje heb je gemaakt.

Het lieve hemeltje. zei

Je hoekje is helemaal Brocante ten top.
Echt heel mooi geworden en zo grappig dat jij nu ook toevallig tegen zo`n kom aanloopt ...hup waterkan erin en je lampetstel is weer compleet.
Het is echt net een ouderwetse wastafel..helemaal gaaf.

Liefs, Ciska

Unknown zei

Nou jij heb je inderdaad niet verveeld Jeanet in de vacantie. Wat een leuk hoekje heb je gemaakt. Door een kan gelijk alles weer op nieuw neer zetten, dat is inderdaad leuk meis. Ik kan zo ook altijd lekker bezig zijn als ik met een dingetje thuis kom. Vind het heel mooi staan, het past ook perfect bij elkaar.
Een heel fijn weekend!
Liefs Brie

Corrie zei

Wat leuk om ze op te vullen met plantjes. Nu heb je heel originele bloempotten.
Ik vind zo'n kan ook zo mooi. Staat zo mooi met een boeket veldbloemen erin.
Je hebt er een mooi hoekje van gemaakt.

Lida zei

Wat een enig hoekje is het geworden! Gaaf dat mooie emaille, groetjes
Lida

Xandra Dekker zei

Hallo Jeanet,

Wat leuk al dat emaille. Je hebt een leuk romantisch hoekje in je gang gemaakt.

Groetjes Xandra

Unknown zei

Wat een heerlijk hoekje heb je zo gemaakt, dit is toch echt een plaatje ;)
Wat kan je daar dan lekker van genieten hè,
fijn weekend, liefs, Sonja

ania zei

Zachwycający klimat!!

Monie zei

Oja , wat een schattig hoekje heb je gemaakt Jeanet. Zo gezellig.Leuk dat je zo je eigen spulletjes weer eens met andere ogen bekijkt. Groetjes van Monie

Hobbyrita zei

Je hebt weer een heel leuk hoekje gemaakt Jeanet, echt de moeite en dat met jouw eigen spulletjes die je al had en de nieuwe. Jij weet er altijd weer iets anders moois van te maken.
Grtjes, rita.

hokje zei

Wat een mooie verzameling en ook zo gezellig gedecoreerd. Ook hier staat een verzameling wit emaille; blijft leuk om elke keer nog weer wat toe te kunnen voegen.

Fijn weekend. X

Unknown zei

I was recommended this website by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know as much regarding my trouble. You're wonderful! ....Cccam Server