zondag 14 september 2014

BROCANTE.............

Ik heb er een zwak voor, regelmatig struin ik wel marktjes of
kringloopjes af of er iets te vinden
is wat nog bij m'n verzameling past....
zo vond ik laatst in Soest
bij de Bosrand
deze prachtige spulletjes
en thuis gekomen dan begint het
met veranderen van de hoekjes
in huis
een ovale witte
emaille teil gevuld met
wat oude nieuwe spulletjes of
met wat ik al had...

zien jullie die potjes
met borduurtjes erop
en dit potje met een "oude "
advertentie en wat kaneelstokjes erin

 de oude verpakking met stijfsel
gekocht in Giessenburg

het brocante krukje erbij gezet
en m'n oude emaille kannen uit Frankrijk
komen zo prachtig tot z'n recht .


op de eettafel het taart rooster
neergezet met daarbij witte
emaille kannen
ooit eens in Lille gekocht 



op het aanrecht heb ik een behoorlijk
plekje om  van alles
 neer te zetten
Dat komt mooi uit
als je met van alles thuis komt
van een bezoekje samen met Ciska aan de Graanbuurt 
in Giessenburg
wat je daar allemaal ziet
geweldig om er uren rond
te snuffelen....


kijk dit blik nou met een prachtige Hollandse
afbeelding erop
ik dacht dat het een koekjes of chocolade blik was
maar niets is minder waar het blijkt
een sigarenblik geweest te zijn
onderop zit het label met de prijs er nog op
8.00 gulden

een  oud weegschaaltje
gevuld met van alles en nog wat
de rasp is nog van m'n moeder geweest


ook hier nog een  stijfselverpakking 
met een oude knijper erop

ook vond ik wat oude vormpjes
zoals dit haasje een lammetje
en hartjes vormpje


zulke schoentjes kan ik
              ook nooit weerstaan...............

welk kindje zal hier z'n
eerste stapjes opgezet
hebben ?


Je kunt er zo prachtig mee decoreren .


Geniet deze week maar van het heerlijk nazomer weer
Een fijne zondag allemaal.

Liefs Jeanet

10 opmerkingen:

Xandra Dekker zei

Wat een leuke aankopen heb je weer gedaan. Gezellige hoekjes heb je er mee gemaakt.

Groetjes Xandra

Unknown zei

Hoi Jeanette.
Je blijf bij jou ook toch steeds weer je ogen uit kijken meis. Weer zo mooi allemaal. En weer zulke mooie foto,s er van gemaakt. Gewoon weer genieten van je mooie post! Jij ook een hele fijne week meis, met veel zon hoop ik.
Liefs Brie

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet.....wat een heerlijke post om naar te kijken, zoveel prachtige spulletjes en foto´s !!!
Wat ziet het gezellig uit al dat oude keukenspul zo leuk samen gedecoreerd.
Gelukkig dat je nog veel plek hebt om alles neer te zetten :)
Ik wens je nog een fijne zondag avond.

Lieve groetjes Mieke

Corrie zei

Het was weer een waar genot om naar te kijken.
Die blauwe kannen bij de blauwe theekdoek bijv. Een heel mooi geheel.
Ik vind de potjes met de lepeltjes erin ook zo leuk, zo met dat gehaakte randje erlangs.

Als ik het woord "Graanschuur" hoor, krijg ik gelijk weer zin om daar weer eens heen te gaan.

Unknown zei

Wat een heerlijke keukenhoekjes, mooie spulletjes heb je verzameld. Heerlijk om zo te rommelen in huis nu de dagen weer korter worden en het binnenshuis steeds gezelliger :)Fijne nieuwe week, liefs, Sonja

Elizabeth zei

Ja, zulke mooie spulletjes nodigen wel uit tot 'spelen' en je bent er echt goed in om dingen leuk met elkaar te combineren en prachtige hoekjes te creëren, die je vervolgens ook weer prachtig op de foto weet te zetten..
Ik geniet van je blog!

Marguerite zei

Wat een heerlijke sfeerplaatjes. Sla mezelf meteen voor mijn hoofd. Zag vrijdag zo'n leuke puddingvorm en heb het niet gekocht. Had ik ook een leuk plekje mee kunnen maken. Hoe dom kan je zijn...

Het lieve hemeltje. zei

Wat een mooie plaatjes weer...zo sfeervol...en zoveel te zien.
Ja we hebben weer leuke aankopen gedaan in Giessenburg he? maar daar kom je natuurlijk nooit met lege handen vandaan.
En je potjes vind ik ook zo top geworden...ook een idee met die kaneelstokjes erin.

Liefs, Ciska

Coby zei

Hoi hoi, je hebt er echt een neus voor hoor... Al die mooie blauwe tinten bij elkaar zo leuk.

Liefs Coby

Anoniem zei

Simply desire to say your article is as surprising.
The clarity to your submit is just excellent
and that i could assume you are a professional on this
subject. Fine along with your permission allow me to grasp your RSS feed to
keep updated with coming near near post. Thank you 1,000,000 and please keep
up the rewarding work.

My website ... recineli kablo